بعضي از آداب غذا خوردن كه در زيبايي و تناسب اندام شما تاثير بسزايي دارد - اوه | آوای زندگی

مجله آنلاین / تغذیه

۲۹ , دی , ۱۳۹۵



  • غذا را بايد در محيط آرام و بدون مشغله فكر ميل كرد بنابراين تغذیه در حالت مطالعه، حركت، ديدن، شنيدن و يا حرف زدن توصيه نمي شود.

  • از خوردن غذاهاي داغ بپرهيزيد.

  • خوردن مواد قندي و شيريني بعد از غذاخوردن توصيه نمي شود زيرا شديداً باعث چاقي مي گردد و خوردن بستني و دسرهاي سرد نيز بعد از غذا مناسب نمي باشد.

  • سيگار ميزان سوخت و ساز بدن را افزايش داده و باعث كاهش اشتها و افزايش ضربان قلب مي شود بنابراين افراد سيگاري با ترك سيگار مي توانند به راحتي افزايش وزن پيدا كنند.

  • بهتر است بعضي مواقع بجاي گوشت از حبوبات استفاده نماييد.

  • از نوشيدن آب در حين غذا خوردن پرهيز كنيد زيرا باعث اختلال در هضم آن مي گردد. همچنين تليت كردن نان در آبگوشت و غيره نيز دستگاه گوارش را با مشكل روبه رو میکند.

  • جويدن آدامس در فواصل روز باعث تحريك ترشح اسيد معده و ترشح مقدار زيادي بزاق مي شود كه توصيه نمي شود.

  • بعد از غذاخوردن هرگز نخوابيد زيرا باعث جذب زودتر غذا شده و بعد از بيداري دوباره احساس گرسنگي خواهيد كرد.

  • قبل و بعد از صرف نهار و شام از انجام فعاليت هاي شديد بدني و فكري بپرهيزيد.

  • ماست ماده بسيار مغذي و مفيدي است كه بهتر است حتماً در برنامه هاي غذايي روزانه گنجانده شود.


میوه چه تاثیری بر بدن شما میگذارد؟

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه برای “بعضي از آداب غذا خوردن كه در زيبايي و تناسب اندام شما تاثير بسزايي دارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *