چقدر میوه مصرف کنیم؟ | | اوه | در دست تو

داغ‌ترین‌ها


با مجله اوه
در شبکه‌های دیگر ما
همراه باشید

مجله اوه / تغذیه

۱۷ , مرداد , ۱۳۹۶

چقدر میوه مصرف کنیم؟

  • چرا باید میوه بخوریم؟
میوه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و مواد دارویی است که موجب حفظ سلامتی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری ها می شود. کالری میوه پایین بوده که برای حفظ تناسب اندام مناسب است البته در نظر داشته باشید که فقط یک نوع میوه نخورید: انتخاب میوه در رنگ های مختلف بسیار مهم است چرا که هر رنگ دارای خواص ضد بیماری متفاوتی است و همین مواد هستند که در میوه ها رنگ های متفاوت ایجاد می کنند. به عنوان مثال رنگ نارنجی پرتقال یا انبه نشانه وجود آنتی اکسیدان بتاکاروتن بوده که برای سلامت چشم و پوست ما ضروریست. حذف میوه از رژیم غذایی موجب کاهش ویتامین و مواد معدنی شده که خود منجر به مشکلات سلامتی می شود. میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک کرده و از بیماری هایی مانند سرطان پیشگیری می کند. در حالات خاص حذف میوه ممکن است موجب سوتغذیه و بروز بیماری هایی مانند اسکوروی (ناشی از کمبود ویتامین ث) شود. انواع دیگر کمبودهای مواد غذایی شامل کم خونی و ضعف ناشی از کمبود منیزیم و همچنین مشکلاتی نظیر یبوست و مشکلات گوارشی دیگربه دلیل کمبود فیبر ایجاد می شود.
  • چقدر میوه کافی است؟
به طور کلی باید روزانه 2 وعده میوه مصرف شود. هر وعده میوه حاوی:
  • 1 سیب متوسط، موز، پرتقال یا گلابی
  • 2زردآلوی کوچک، کیوی یا آلو
  • 1 فنجان میوه تکه شده (انواع توت، انگور یا سالاد میوه)
به گفته متخصصان میزان ایده آل مصرف میوه برای هر فرد متفاوت است اما به طور کلی شما بین 2-4 وعده میوه در روز نیاز خواهید داشت. افرادی که نیاز به انرژی بالایی دارند، یا در روزهایی که می خواهید ورزش کنید، نیاز به 4 وعده میوه دارید. ورزشکاران حرفه ای ممکن است حتی نیاز بیشتری به میوه داشته باشند که برای آن ها مفید است اما شاید برای سایر افراد مناسب نباشد. دلیل اینکه مصرف بالای میوه پیشنهاد نمی شود این است که با وجود مواد غذایی بالا همچنان منبع کربوهیدرات و قند است و مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به تاثیرات منفی مانند افزایش وزن شود. همچنین مصرف بیش از حد میوه به معنی حذف برخی مواد غذایی ضروری است.