7 نوع غذا که به طور طبیعی شما را سرحال می کند

داغ‌ترین‌ها

۶ غذای مفید برای داشتن ناخن های سالم

۱۱ , تیر , ۱۳۹۶

آیا می دانستید میان ناخن ها و استخوان های شما ارتباط وجود دارد؟ باور کنید یا نه این دو ارتباطی قوی دارند و در واقع ناخن های شما نشان دهنده وضعیت سلامتی استخوان های شما است. غذای خوب نقش مهمی در تقویت ناخن و استخوان های شما دارد و به همین دلیل ما در...

۹ ماده غذایی اصلی برای موهای سالم

۴ , تیر , ۱۳۹۶

درست مانند پوست، وضعیت موهای شما نشان دهنده وضعیت سلامتی شماست. سلول هایی که ساقه مو را تشکیل می دهد نیازمند تعدادی مواد غذایی اصلیست. رژیم غذایی کاملی از این ویتامین ها و مواد معدنی را رعایت کنید تا به موهای خود مواد غذایی لازم جهت براق، درخشان و قوی شدن را...


با مجله اوه
در شبکه‌های دیگر ما
همراه باشید

مجله اوه / تغذیه

۳ , خرداد , ۱۳۹۶

۷ غذایی که به طور طبیعی شما را سرحال می کند

اگر بی حوصله یا ناراحت هستید و یا میخواهید این حس را از خود دور کنید، غذا هایی هست که به شما کمک می کند. با این هفت غذا طبیعی بیشتر آشنا شوید:

  1. شکلات

ممکن است خبر جدیدی نباشد اما جالب است بدانید این تئوری که خوردن شکلات ما را خوشحال می کند، مورد تایید دانشمندان است. خوردن 40 گرم شکلات تلخ، هر روز به مدت 2 هفته، هورمون های استرس، من جمله کورتیزول، را در افرادی که دارای استرس زیاد هستند، کاهش می دهد.

  1. کربوهیدرات ها

برخلاف باورهای موجود کربوهیدرات شما را چاق نمی کند و می تواند حال شما را نیز خوب کند. مطالعات نشان داده افرادی که رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات پایین،20 تا 40 گرم گربوهیدرات در روز، را دنبال می کردند نسبت به کسانی که رژیم غذایی با چربی پایین و کربوهیدرات بالا را دنبال می کردند، بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و عصبانیت می شدند. به گفته محققان کربوهیدرات ها ترشح سروتونین، یک ماده شیمیایی بهبود دهنده خلق و خو را بالا می برد.

  1. میوه و سبزی (و سایر غذا های کامل)

افرادی که در طی یکسال در رژیم غذایی خود از میوه و سبزی و سایر غذا های کامل استفاده کرده بودند نسبت به کسانی که از دسر، غذا های سرخ شده، غذاهای فراوری شده و لبنیات پرچرب استفاده کرده اند، کمتر دچار افسردگی شدند. آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزی و امگا 3 و سایر اسیدهای چرب موجود در ماهی، ریسک افسردگی را کاهش می دهند. فولات، نوعی ویتامین ب، که بیشتر در سبزی ها وجود دارد بر روی  انتقال دهنده های عصبی موثر بر خلق و خوی شما تاثیر مثبت می گذارد.

میوه چه تاثیری بر بدن شما میگذارد؟

  1. ماهی

خوردن ماهی های چرب (تون، سالمون، ساردین، قزل آلای رنگین کمان) و صدف، امگا 3(یک ماده غذایی مهم برای بهبود خلق و خو و ماده ای که بدن ما تولید نمی کند) بدن شما را تامین می کند. انواع امگا3 ترشح مواد شیمیایی مرتبط با خلق و خو، بخصوص دوپامین و سرتونین، را تحت تاثیر قرار می دهد.

  1. زعفران

مصرف زعفران بخصوص در زنان در کاهش سندروم های پیش از قاعدگی (مثل نوسانات خلق و خو و افسردگی) موثراست. در مطالعات نشان داده شده که تاثیر ضدافسردگی زعفران مشابه قرص فلوکستین و ایمیپرامین بوده و مکانیزم عملکرد آن مشابه فلوکستین می باشد، یعنی سروتونین بیشتری در دسترس مغز شما قرار می دهد.

  1. نارگیل

زمانی که استرس دارید، بوییدن یا خوردن نارگیل می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. بوییدن و یا تنفس در هوایی که در آن بوی نارگیل وجود دارد، سطح هوشیاری را افزایش و استرس را کاهش می دهد.

بیست راه استفاده از روغن نارگیل قسمت اول

بیست راه استفاده روغن نارگیل قسمت دوم

  1. چای

خوردن چای سیاه یا سبز یا اولونگ می تواند به هوشیاری ذهنی شما بی انجامد. به گفته محققین، تینین میتواند با کافئین ایجاد هم افزایی کرده و سطح توجه و تمرکز را بالا ببرد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *